hen...

Jag ser upp till perssoner som dessa.. Det är precis såhär vi planerar att uppfostra vårat barn..
I en artikel i Dn berättas det om två föräldrar som uppfostrar sina barn könsneutralt.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/vi-sager-inte-barnens-kon
Jag har hört många personer säga att det är elakt mot barnen att göra såhär. Men vilken ettåring har igentligen behöv av att andra ska veta?, och saken i sig är inte att man inte borde berätta könet utan problemet ligger i att omgivningen tar barnet på ett specielt sätt utifrån vilket kön det har.
Hade värdlen bara kunnat ta emot vårat barn på samma sätt oavsett kön så hade vi inte haft några som helst problem med att berätta detta. Men eftersom vi så väl vet att om vi berättar att vi har fått tillexempelt en pojke så kommer vi översvämas av blåa barnkläder och riddar gerjer. Detta vill vi inte att ni ger vårat barn pågrund utav ifall det skulle vara en pojeke utan för att ni skulle tycka att det var fint och passa vårat BARN inte våran POJKE.. Fattar ni poängen?
Jag önska att samtalen jag får efter förkosningen är "mår barnet bra?" inte "vad blev det?"...
Varför skulle vårat barn vara olika beroende på vad det har för kön?
Ett barn är ett barn..
Bild lånad från familjeliv.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0